سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه خورش انار مجلسی گیلانی

طرز تهیه خورش انار مجلسی گیلانی

خورشت انار , خورش انار , طرز تهیه خورش انار , دستور پخت خورش انار

خورش انار مجلسی و مخصوص یکی از خورش های مجلسی در شهر گیلان است.

مواد لازم خورش انار
گوشت خورشتی 400 گرم
رب انار 2 قاشق غذاخوری
مغز گردو 4 عدد
سبزی خورشتی 2 پیمانه
انار دان شده نصف لیوان
پیاز 1 عدد
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت را تمیز می کنیم و می شوییم ، سپس به صورت خورشتی ( مانند قورمه سبزی ) خرد می کنیم. در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و سیر و پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا کمی سبک شوند سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم.

زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد مقداری آب جوش اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت کاملا بپزد. در حین آماده شدن گوشت در یک قابلمه کوچک رب انار را به همراه دانه های انار و مغز گردوی خرد شده و مقداری آب می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم تا مواد به روغن بیفتند. در ادامه سبزیجات را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا رنگشان تغییر کند. درون یک تابه مناسب کمی روغن می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم ، سپس گوشت را پس از پختن به صورت ریش ریش خرد می کنیم و به همراه سبزیجات داخل تابه می ریزیم. مواد را کمی تفت می دهیم سپس مخلوط رب انار را به همراه نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم.

حرارت زیر خورش را ملایم می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا خورش به روغن بیفتد. پس از اینکه خورش روغن انداخت آنرا از روی حرارت بر می داریم و به صورت دلخواه با دانه های انار تزیین می کنیم. در پایان خورش را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع : http://hamdore.com/4465-khoresh-anar/